طرح  ایمنی گردشگری در شهر زیرزمینی تفرش تدوین شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: طرح جامع و تفصیلی ایمنی برای گردشگران شهر زیرزمینی تفرش اجرا می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی روز گذشته ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ به همراه مجید قنبری شهردار شهر تفرش از روند پیشرفت طرح ایمن سازی شهر زیرزمینی تفرش بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مشاور تهیه طرح ایمنی شهر زیرزمینی تفرش در خصوص این طرح توضیحات کامل ارائه داد.

مرادی نراقی افزود: در این طرح نقاطی که ممکن است برای گردشگران خطر آفرین باشد، ایمن‌سازی و رفع نواقص و استحکام‌بخشی خواهد شد که مشکلی برای گردشگران پیش نیاید.

او تصریح کرد: همچنین نصب ژنراتور، بلندگو آنلاین، کشویی شدن در ورود و خروج از جمله اقداماتی است که با هدف تسهیل و استفاده مطلوب توسط گردشگران و مسافران در این دستکند در حال انجام است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این دستکند می‌تواند بزرگترین دستکند ایران و حتی خاورمیانه قلمداد شود. در حال حاضر بزرگترین دستکند ایران با ۳۷ هکتار در نوش‌آباد کاشان قرار دارد، درحالی‌که دستکند تفرش در این فاز از کاوش و طبق برآورد اولیه ۱۵۰ هکتار وسعت دارد.

دستکندی که آن را بزرگترین شهر زیرزمینی ایران یا حتی خاورمیانه نامیده‌اند‏، پس از دو فصل کاوش باستان‌شناسی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.‎

انتهای پیام/

کد خبر 1403052701486
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha